16 628 10 66 sp_radymno@pro.onet.pl

Polskie Towarzystwo Dysleksji

Ortograffiti – O dysleksji…

Jak pomóc dziecku – Polski Portal Edukacyjny Interkl@sa

Polskie Towarzystwo ADHD

Dziecko w sieci – porady dla rodziców                                     

www.dyktanda.net

www.ortofrajda.pl

BEZPIECZNY INTERNET


Bezpieczeństwo w Internecie: Linki do ciekawych materiałów dla rodziców:

Dziecko-komputer-zagrożenia.  http://together.kei.pl/szkolarazem/files/Dziecko_komputer1.pdf

Uzależnienia od internetu.nhttp://www.misieniek.ovh.org/bhp/uzalez.html

www.dzieckowsieci.pl – portal kampanii „Dziecko w Sieci” promującej zasady bezpiecznego korzytania z Internetu.

www.sieciaki.pl – portal dla dzieci prowadzony przez FDN, promujący zasady bezpiecznego Internetu


www.dzienbezpiecznegointernetu.pl
 – strona Dnia Bezpiecznego Internetu

www.saferinternet.pl – strona programu Komisji Europejskiej

www.fdn.pl – strona Fundacji Dzieci Niczyje, organizatora projektu helpline.org.pl

www.kidprotect.pl– portal Fundacji Kidprotect, cenne źródło wiedzy o zagrożeniach w Internecie

www.dyzurnet.pl – trafiłeś na nielegalne treści w Internecie? Zgłoś anonimowo!

 

Szanowni Rodzice! KAMPANIA SPOŁECZNA  „DZIECIŃSTWO BEZ PRZEMOCY”

WWW.dziecinstwobezprzemocy.pl

 

Od Was w największym stopniu zależy pomyślna przyszłość Waszego dziecka.

Bez względu na sytuację rodzinną, majątkową, czy własne wykształcenie, jeśli chcecie, by Wasze dziecko było mądre i odnosiło sukcesy w szkole i w życiu…

CODZIENNIE CZYTAJCIE MU GŁOŚNO PRZEZ 20 MINUT

Już w pierwszej klasie jedne dzieci radzą sobie dobrze, a inne nie. Dzieci, którym nauka przychodzi łatwo to te, którym rodzice dużo czytają i z którymi dużo rozmawiają. W rezultacie one same dużo czytają, zdobywają lepsze wykształcenie, lepszą pracę, radzą sobie z problemami życiowymi przy pomocy wiedzy i rozumu, a nie przemocy. Dzieci, które mają kłopoty w szkole, to najczęściej te, o których rozwój umysłowy i emocjonalny we wczesnym dzieciństwie nikt nie zadbał. Zwykle nie kształcą się długo, żyją biedniej, często popadają w kolizję z prawem.

CODZIENNE GŁOŚNE CZYTANIE DZIECKU WARTO ZACZĄĆ JAK NAJWCZEŚNIEJ I NIE ZARZUCAĆ GO NAWET GDY DZIECKO SAMO JUŻ DOBRZE CZYTA

Czytajmy niemowlęciu trzymając je w ramionach, patrząc na nie z miłością i głosem wzbudzając jego zainteresowanie. Budujemy w ten sposób trwałe skojarzenie czytania z poczuciem bezpieczeństwa, przyjemności i więzi. Stymulujemy przy tym jego rozwój umysłowy. Dzięki czytaniu w mózgu dziecka powstają miliony połączeń neuronowych, które wpłyną na jego inteligencję. Utrzymajmy rytuał głośnego czytania nawet wtedy, gdy dziecko samo już dobrze czyta – poziom rozumienia tekstu czytanego na głos przekracza o kilka lat poziom rozumienia przy samodzielnym czytaniu. Nie pozbawiajmy dziecka tej korzyści – ani czasu spędzonego razem w serdecznej atmosferze! Czytajmy nastolatkom. Wspólne czytanie w rodzinie – i własne czytanie – ochroni je przed wieloma problemami wieku dorastania. Książki są pokarmem nie tylko dla intelektu, ale i dla psychiki.

(Materiały pochodzą ze strony internetowej Kampanii Społecznej „Cała Polska czyta dzieciom„).